Fotografi

Hembygdsföreningen kommer att succesivt lägga ut hela det stora fotomaterialet som finns, på hemsidan. Det är även foton från långt bak i tiden.

Klicka på någon av länkarna nedan, så kommer du in i ett av albumen. D kan plocka fram alla bilderna som ligger i just detta album (1).  Om du klickar på en bild, förstoras den upp (2). I detta läge kan du svepa musen till vänstra eller högra kanten, och då kan du själv plocka fram nästa bild i ordningen.

Från läge (2) kan du förstora den ytterligare med förstoringsglaset som finns högst upp till höger och hamnar då i läge (3).

I samtliga lägen (1 – 3) kan du klicka på 3 vertikala punkter. Välj Bildspel så visas bilderna automatiskt med ett visst tidsintervall.

I läge (2 – 3) kan du klicka på Informationsknappen högst upp till höger, och får då mer information om den aktuella bilden.

Allmänna bilder

ERSTAVIK

Garvkroken, Tattby, Solsidan

Vi & Vår Köping, Saltsjöbaden 50 år, 1959

Ernest Thiels sommarhus, Bikupan

Arthur Thiels sommarhus, Ackevillan

Om någon av medlemmarna är intresserade, behöver vi hjälp med:

1. Fundera ut några lämpliga olika album, t.ex. villor, båtar, natur, äldre tider, o.s.v.
  2. Dessutom skall alla våra 5 – 6.000 bilder läggas in i ovanstående

Alla (nästan) bilderna är digitaliserade, dvs. överförda från äldre tiders teknik. Du behöver ha dator och internet, men i övrigt visar vi hur du tekniskt skall göra.

Neglinge Gård i gullvivstid, 20 maj 2014. Claes Funck.